A Catalunya el plàstic d’un sol ús és un problema real i que es veu cada vegada més incrementat. És per això que han nascut diferents iniciatives per fer front aquesta generació de residu.
L’agència de Desenvolupament del Berguedà ha tirat endavant una campanya de kits de pícnics reutilitzables en col·laboració de diferents establiments turístics. Cada establiment gestionarà el circuit de recollida dels pícnics, el retorn o com reomplir-los. Enguany serà el segon estiu que ho fan després d’una prova pilot que va començar l’any passat.
L’objectiu d’aquesta campanya és donar suport als establiments turístics perquè puguin plantejar una estratègia de reducció dels residus d’un sol ús amb els clients que sol·liciten els serveis de pícnic. Cada establiment rebrà un total de 25 kits de pícnics per poder escollir quins són els més útils a implementar un cop s’acabi la prova pilot.
A més la campanya també inclou que els clients que realitzin una llarga estada en un establiment turístic se’ls pugui obsequiar amb el kit. D’aquesta manera, es fomenta que els clients estiguin més dies al territori o que hi retornin. Durant tota la campanya els clients i establiment que en facin us hauran d’omplir un qüestionari per poder analitzar els resultats obtinguts de l’acció. Des de l’ABD es vol fomentar una nova manera de consumir els pícnics a través de l’educació, la sensibilització i amb la filosofia de residu zero.